Standaard procedure bij iedere Figaro die wij verkopen:

Als een Figaro bij ons binnenkomt heeft hij meestal last van ‘stickie panels’ een plakkerige aanslag op de kunststof interieurdelen die we chemisch behandelen die het materiaal plakvrij maakt en ervoor zorgt dit niet meer voorkomt.

Daarnaast zijn de veiligheidsgordels na 26 jaar gebruik vaak vies en rollen ze niet goed op, wij demonteren de units, laten de gordels zelf chemisch reinigen en plaatsen strakkere veren in de gordelspanners zodat ze beter terugrollen.

Aanzienlijk schonere gordels die ook nog eens beter oprollen.

De meeste Japanse Figaro's hebben last van blanke lak die na 26 jaar loslaat en matte plekken vertoont (zie de foto's)

In veel gevallen spuiten we dan de auto geheel over om geen kleurverschil te krijgen en lossen we gelijk alle kleine parkeerkrasjes en deukjes van 26 jaar autorijden eruit. Het resultaat is dat er gewoon weer een frisse nette auto staat. 


Inlaatrooster van kunststof verkleurd eerder dan het metaal van de parafaan, niet zo mooi dus.


Krasjes en deukjes worden na 26 jaar gebruik ook weggewerkt

Veel voorkomend probleem bij Japanse Figaro's, de blanke lak laat los

 

Meestal is het leer ook verkleurd door inwerkend zweet, dan krijgen de stoelen een nieuwe leerverf laag.










Ziet er toch heel anders uit, nietwaar?











Dan gaat hij naar de technische werkplaats waar de Figaro verse olie, verse benzine, nieuw oliefilter, luchtfilter, waterpomp, distributieriem en spanner krijgt en controleren we het remsysteem. In de meeste gevallen monteren we ook nieuwe banden.

Dan volgt de aanpassing van het motormanagement waarbij we de ECU omwisselen voor een aangepast exemplaar en daarna controleren we de turbodruk, wordt het CO gehalte opnieuw afgesteld, de algehele onderzijde van de auto geïnspecteerd op kapotte rubberen hoesjes en vervangen die waar nodig. Lekt het stuurhuis, dan wordt dit gelijk gereviseerd.

Hierna passen we de koplampen aan zodat het lichtbeeld voor Europa goed afgesteld is, doen we de modificatie aan de elektrische ramen, bouwen we gelijk de Centrale vergrendeling in, modificeren we de zekeringenkast, plaatsen we nieuwe luidsprekers, passen we de radio aan zodat hij Europese frequenties kan ontvangen en indien nodig wordt een nieuw dak gemonteerd. Ook monteren we een hulpje om de achterklep nagelvriendelijker open te maken en leggen we een grijpertje naast de passagiersstoel.

Al dit alles wordt gedaan zodat de auto in 1x bij de RDW door de uitgebreide keuring heen komt want de keurmeesters van de RDW zelf nemen ook gelijk de APK af dus er kan en mag niets defect zijn aan de auto. Tevens doen we de BPM aangifte en is het wachten op het nieuwe kenteken.

Wij laten altijd 2 sets kentekenplaten maken, 1 in oud blauw en 1 in geel met Amerikaans kleine platen waar we ontheffing voor hebben bij de RDW.

Dan gaat de auto naar de poetser, wordt de vloerbedekking chemisch gereinigd, de matten gewassen de buitenkant gepolitoerd en is hij klaar voor verkoop.     

Aangezien wij alle auto’s direct na binnenkomst deze behandeling al geven staan dus al onze Figaro’s KLAAR voor verkoop en kun je er zo mee wegrijden! Je hoeft dus geen weken te wachten op administratieve afhandelingen.